2013. január 18., péntek

A szürke ötven árnyalata

Lehet, hogy már kicsit elcsépelt a téma, de hozzám még csak most ért el ez az őrület... De most nagyon! :D

Emlékszem, amikor először elkezdtek beszélni a könyvről... Mindenki mondogatta, hogy ez így meg úgy hűű de jó, én meg úgy voltam vele, hogy minek olvassak egy S&M könyvet? Aztán láttam különböző részleteket itt ott, amik annyira mondjuk még mindig nem hatottak meg, de gondoltam elolvasom, úgy amúgy is egyszerűbb kritizálni...:D

Aztán ahogy olvastam, egyre inkább magába kerített engem is a könyv hangulata, és rádöbbentem, hogy hmmm nem is rossz.:D Azt mondjuk nem mondanám, hogy a karakterek, vagy maga az alaptörténet különleges, mert ennél tipikusabb nem is lehetne. A szürke kisegér beleszeret a menő, titokzatos srácba, aki valamilyen különös oknál fogva felfigyel rá a szürkesége ellenére és tadammm... kész is a love story. Az egyik barátnőm meg is jegyezte, hogy az eleje tiszta Twilight volt, adott volt a szerencsétlen, átlagos lány és az elérhetetlen pasi. Várta is, hogy mikor jönnek a vámpírok és az egyéb természetfeletti lények, de aztán ez elmaradt.:D 

Hozzá kell tenni, hogy a könyv nagyjából tényleg ugyan az, mint az Alkonyat, csak itt a csatajeleneteket és a jajj nem lehetsz az enyém, pedig mi összetartozunk jeleneteket szexjelenetekkel helyettesítették. Ettől független nem rossz, ebben a műfajban még nem tört be a piacra egy könyv sem, legalábbis tudtom szerint. 

Annak ellenére, hogy egy olyan főszereplő pasit kapunk, aki minden második romantikus regényben megjelenik mégis rajongunk érte, a tipikus bonyolult élettörténettel rendelkező, jóképű pasit kapjuk, akin nehéz kiigazodni és van egy kis rossz fiús beütése...:D A pasik már csak ilyen bonyolultak...:D 



Azért van egy két rész, amit kifogásolok a dologban. Az első az a könyv fordítása...te jó ég:D A Kings of Leon-ból hogy az istenbe lett oroszlánkirály??? Komolyan nem értem, hogy a fordító hogy lehet ennyire műveletlen, és akkor még nagyon visszafogottan és nőiesen fogalmaztam meg, mit is gondolok...:D Ezt nyomtatásban kihozni, több ezer példányban. El is döntöttem, hogy ezek után elolvasom a könyvet angolul is, kíváncsi vagyok vannak-e még hasonló fincsi dolgok, amiket a drága magyar fordítónak nem sikerült összehozni.:D

A másik ami nem tetszett az a főszereplő, Ana karaktere. Oké, hogy ártatlan és tapasztalatlan, de hogy sokszor teljesen egyértelmű dolgokat nem fog fel. Eléggé irritáló tud lenni. És amikor gyötrődik, hogy mit is tegyen... Tényleg olyan mint Bella, aki hónapokig csak szenvedett.

Mivel a könyv hatalmas szenzációnak számít, várható volt, hogy Hollywood is ráteszi a mancsát a dologra. Bár még pontos infókat nem tudni a szereposztásról, már rengeteg találgatás kering a neten, és youtubon is egyre több videót lehet látni. Az én személyes kedvencem:


Matt Bomer...hmmm. Istenem miért meleg ő is??? A további esetleges jelölteket megnézhetitek itt
Nem tudom, ki hogy van vele, de én könyvek feldolgozásánál szeretem, ha egy viszonylag ismeretlen színészt választanak. Ana szerepénél nekem például furcsa Alexist látni, mivel mindig a kis Rory jut róla eszembe. De lehet csak én működök így:D

Olvastátok a könyvet ti is? Kiket látnátok a filmben szívesen? Én a magam részéről Matt Bomerrel teljesen kiegyeznék. :D

Szép napot nektek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése