2013. március 31., vasárnap

Apró furcsaságok

Bár már egy jó ideje itt vagyok, még mindig felfedezek olyan apróságokat, amik nekem nagyon furcsák magyar szemmel. De hát nincs mit tenni, vagy megszokom vagy megszökök. Ezekből a kis szösszenetekből gyűjtök most itt össze párat. :)
1. Az első, hát természetesen a kaja...:D Ennyi zöldséget, mint az utóbbi egy hónapban, szerintem egész eddigi életem során nem ettem. Bár tény, hogy nem vagyok egy nagy zöldség rajongó, de hogy itt minden nap ezt eszik az azért furcsa. Csak hogy értsétek mire is gondolok, ismét felhoznám a paradicsomleves példáját, amibe itt belekerülhet bármi... Kelbimbó, brokkoli, hagyma, padlizsán. Ezt még mindig szoknom kell...:D De szerintem sosem fog menni.

2. A gyereknevelés. Oké, hogy külföldön nagy divat, hogy kényeztessük el a gyerekeket, de ennyi hisztis kölyköt egy helyen, mint itt én még nem láttam.:D A héten a kislány például azért üvöltött, mert ő nem vehetett be gyógyszert, mint a beteg öccse... Hát láttatok ti már olyan gyereket, aki azért sír, mert nem szedhet gyógyszert???

3. Biománia. Az anyuka szerint nemrég kezdődött. Nem tudom, de itt tényleg mindent vehetsz. Van biomüzli, biotea, zöldség, joghurt, kávé, csoki... Amit el tudsz képzelni, és még annál is több minden.:D Igazából finomak, de én nemigazán érzek ízbeli vagy bármilyen különbséget. A szervezetem lehet észleli, de én ebből semmit nem veszek észre.:)

4. A Müller. Akárhányszor betévedek, újra és újra sokkot kapok, olyan dolgokat találok ott. Engem például teljesen váratlanul ért, hogy sétálgatok a sorok között, és egyszer csak szembe találom magam egy vibrátorral az üzlet kellős közepén... közvetlenül a probiotikus tampon mellett, bármit is takarjon ez...:D

5. Bankautomaták: Mivel a svájci határon lakom, itt aztán minden van. Egyes automatáknál csak svájci frankban vehetsz le pénzt, míg másikaknál csak euróban, de van olyan is ahol mindkettőben. Ééés, most kapaszkodjatok meg, van olyan, ahol beadod az eurót, és svájci frankban kapod ki a pénzed..nem semmi. :D Ezen kívül van még rollnizó is, ahova bedobálod az apródat, az automata pedig berollnizva visszaadja neked. Egy ilyet otthon is elbírnék viselni, praktikus.

6. Színes tojások: Na, nálam itt teljesen elveszett a logika. Bemegyek a boltba, és egy két helyen raklap számra állnak a színes tojások. Könyörgöm, nem az a lényeg, hogy te fested meg őket húsvétra? A másik pedig, hogy mióta én itt vagyok (1,5 hónap), ezeket azóta látom. Oké, hogy van szavatossági idejük, de ezt tudva azért nem szívesen enném meg.:D

7. Alkohol: szerintem itt a sör ki is meríti ezt a fogalmat. Esetleg még a bor. Bár hallottam már olyat is a családtól, hogy egyes borfajtákat tejjel kevernek... Hát nem tudom, szerintem az én gyomrom nem lenne boldog ettől a kombinációtól. :D

8. Youtube: Az itteni youtube, rengeteg videót nem enged megnyitni, mondván, hogy a GEMA nem engedélyezte a zenei tartalmat. A slusszpoén azonban az, hogy filmbemutatókat, fittness videókat, és beauty bloggerek videóit sem tudom megnyitni... köszi Németország, de tényleg...:D (Ha valaki tudja, hogy küszöbölhetem ki ezt a problémát, legyen szíves szóljon:D)

9. Közlekedés: Igazából ez inkább csak vicces, mintsem furcsa. Ugyebár Laufenburg pici hely, de ettől függetlenül a főút azért elég forgalmas. Ezért hogy a gyalogosok át tudjanak menni, természetesen van lámpa, de az csak akkor vált, ha egy gyalogos megnyomja a gombot, hogy át szeretne menni. Éés, ilyenkor jön az, hogy egy szem gyalogos miatt, vagy 10 autó áll minimum 3-4 percig. Ilyenkor szinte érzem magamon a gyűlölködő pillantásokat, de hát istenem, csúcsidőben másképp nem lehet átmenni.

10. Internet kapcsolat: Minden hétköznap hajnali 1-kor, hétvégén pedig 2-kor elmegy a net. Fogalmam sincs, hogy ezt így lehet-e kérni a szolgáltatónál, de nekem ez furcsa...:D

Ennyi lenne mára, szép esetét mindenkinek!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése