2013. január 12., szombat

Au pair téma

Ma egy, a szívemhez közel álló témakört hozok nektek, ami nem más mint az au pair élet. Dolgoztam már Hollandiában au pairként, valamint szerepel a további terveim között is. Egyszerűen imádom! De hogy miért? Olvassatok tovább, és elárulom!;)




Tipikusan az az ember voltam, aki mindig mondogatta, hogy na, majd most nyáron nekiállok dolgozni, és gyűjtök egy kis pénzt. Azonban valahogy mindig addig húztam halasztottam a dolgot, hogy a végén nem lett belőle semmi. A főiskola előtt állva azonban rádöbbentem, hogy most már össze kell kapnom magam, felemelnem a popsim, és igen is csinálni kell valamit! Ezután jött a nagy kérdés, hogy mit is csináljak... Akármilyen álláslehetőséget láttam itthon, valahogy egyik sem volt nyerő. Ki akar egész nyáron a mekiben poshadni, vagy szórólapozni a tűző napon? Ekkor láttam meg az egyik ismerősöm facebook adatlapján, hogy au pairként dolgozik. Akkoriban még nem igazán tudtam, mit is takar ez, de utána néztem a neten, és úgy éreztem igen, ez lehet a nekem való munka!

Mit is csinál egy au pair? 
Nagyon sokan nincsenek tisztában azzal mi is egy au pair feladata. Ez azért van, mert igazából itt nem beszélhetünk konkrét "munkakörről". A fő feladat, hogy vigyázzunk a gyerkőc(ök)re, és ez a családtól függően kiegészülhet plusz feladatokkal. Van ahol segíteni kell takarítani, főzni, esetleg az állatok körüli teendőkben. Ez tényleg csak megállapodás kérdése.

Igazából ami engem megfogott, az a dolog komplexitása. Au pairként nem csak egy sima babysitter vagy, hanem a család részévé válsz. Ha más nem, már csak azért is, mert velük egy házban laksz. Persze ez igényel  némi flexibilitást, de szerintem kifejezetten hasznos dolog. Sokkal jobban megismered saját magad, a határaidat... Ezen kívül egy teljesen új világ nyílik meg előtted, új kultúra, új emberek.

Én is au pair szeretnék lenni! Hogyan?
Több módja is van a dolognak, kinek melyik tetszik. Lehet ügynökségen keresztül családokat keresni, ez a biztonságosabb módja a dolognak. Ez általában úgy működik, hogy a család fizet az ügynökségnek is, így a te fizetésed valószínűleg egy kicsit kevesebb lesz, de nem hinném, hogy ez annyira számottevő összeg lenne. Itt van egy hivatalos szerződésed, tehát nem feketén dolgozol. Hogy pontosan mi történik, ha nem tetszik a család, azt nem tudom... Gondolom ez is ügynökségenként változik, de ebben nem vagyok biztos.
A másik módszer amit én is használtam az internet. Au pair körökben eléggé ismertnek számít a www.aupairworld.net című honlap. Itt felregisztrálsz, megadod az adataidat és már keresgélhetsz is. Ha pedig találsz egy szimpi családot csak dobsz nekik egy üzit, és reménykedsz, hogy pozitív választ kapsz. Amennyiben igen, a következő lépés általában a skype interjú. Ez elég praktikus, mert így ki tudod szűrni, hogy tényleg passzoltok-e egymáshoz a családdal, valamint megbizonyosodhatsz arról, hogy nem egy fake profilba találtál bele. Egyénként ilyen szempontból is elég megbízható az oldal. Ha egy család veszélyesnek tűnik, akkor küldenek neked egy e-mailt, hogy azonnal szakíts meg velük minden kapcsolatot, mert lehet, hogy nem tisztességes szándékkal regisztráltak az oldalra. Szerintem elég korrekt.
Egy másik netes módszer, hogy kihasználod a facebook nyújtotta lehetőségeket. :) Elég csak pepötyögnöd a keresőbe, hogy au pairs in (az adott ország/nagyváros) és voilá. Fontos, hogy csoportot keress, különben egy csomó ügynökséget, vagy random oldalt is kihoz. Általában ezek zárt csoportok, de mindenkit bevesznek, nem kell aggódni.:) Ha itt kiírod, hogy ki vagy, honnan jössz és mit szeretnél, akkor elég nagy valószínűséggel segíteni fognak. Valamint gyakran családok is írnak ide, ha új au pairt keresnek.


Bár az én kis pályafutásom nem indult egyszerűen, semmit sem változtatnék meg...Egy percét sem bántam meg semminek. Először az volt a tervem, hogy Kanadába megyek, le is beszéltem egy rettentően tündéri családdal, de sajnos nem engedtek be az országba... Ezután nekiálltam, kissé letörve, de azért viszonylag lelkesen, hogy keressek egy új családot, így a végén 5 hetet tölthettem el Hollandiában a tengerparton, egy irtó édes családdal. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem egy, de rögtön kettő teljesen normális családot is találtam! Idén nyáron várnak vissza Kanadába is, reméljük most nagyobb sikerrel járok majd.:)

Ps. A régi blogon volt egy postom, ahol elmeséltem részletesen mi is történt, később majd kipostolom itt is, úgy lesz kerek a történetem. Zárásul pedig néhány kép a csodálatos hollandiai kalandomról.:)


Ps2. Tervezek még több személyes postot is a témával kapcsolatban, mert ez eléggé általánosra sikeredett, de ha mindent leírnék egy helyre, az rettentően hosszú lenne. Ennyi élményt nem lehet kis helyre zsúfolni ;)
Addig is szép napot mindenkinek! =)
a csodaszép Breskens

kis szerelmem :)


fura egy ízlésük van, meg kell hagyni

mert néha lazítani is kell




tipikus holland utca

kikötő

imádom, nem értem nálunk miért nincs ilyen :(

a mindig szeles Hollandia... nem igazán tett jót  a frizkómnak...:D



Ben & Jerry's relax time


beach


<3

játszi :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése