2014. április 5., szombat

Egy nap a Temzén

Egy napsütéses hétvégén úgy döntöttünk a lányokkal, hogy felpattanunk egy sétahajóra, és elmegyünk Greenwichbe, hiszen ezt a szép időt kár lenne elpazarolni. Pláne Londonban, ahol szinte az év mindennapján esik. Fél év ittlét után csacskaságnak tűnhet egy olyan tipikus turistaprogram, mint a sétahajó, de én mindenkinek tiszta szívből ajánlom, akár itt él, akár csak látogatóba jön!


Viszonylag kora reggel indultunk, hogy legyen időnk kiélvezni a napsütést, mivel nekem szombatonként is munka van.

A legelső állomásnál szálltunk fel Westminsterben, és milyen jól tettük! Mivel nagyon jó idő volt, ezért mindenki a hajó emeleti nyitott fedélzetén szeretett volna utazni, ami már az első beszállás után tömve volt. A második megállónál - ami egyébként a Temze túlsó felén volt kb. 10 percnyi sétára - már alig volt hely. Persze lehet lent is utazni, de ki a fene akar ott ülni, amikor végre nem zuhog az eső??

Az út Greenwichig körülbelül másfél órát vesz igénybe, de ezt nagyban befolyásolja a felszálló emberek száma is. Nekünk odafele min. 20 perccel rövidebb volt az út. Igazából ez engem nem zavart, én élveztem minden egyes percét, de ezzel nem árt számolni. (Azért picit aggódtam, hogy elkések a munkából:D)

Az utunk során olyan épületek mellett haladtunk el, mint a London Eye, a Globe színház vagy éppen a Shard. Azért a Temzén megcsillanó napfény sem volt utolsó látvány.:) Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel, pláne ha valaki tengeri beteg, de engem mindig megnyugtat, ha a hullámzó vízen vagyok. (Ez alól csak az az élmény volt kivétel, mikor Corisára menet arra keltem fel, hogy akkora hullámok vannak, hogy a pincérek futkosnak az asztalról leeső poharak után a kompon... na akkor azért annyira nem voltam zen...:D)

Greenwichbe odaérve rengeteg teendő közül válogathatunk, mi a lusta opció mellett döntve csak kifeküdtünk a napra a hegyoldalon. Egész héten gyerekek után rohangálunk, ennyi nekünk is kijár. ;)
Azonban a hely ennél azért sokkal többet kínál.
Itt található többek között a híres 0° hosszúsági kör, vagy éppen a csillagvizsgáló, a királyi Obszervatórium valamint a Nemzeti Tengerészeti Múzeum. Ezek mellett mégy egy egyetem is található itt, ahol, hogy őszinte legyek fogalmam sincs mit tanulhatunk, de az épület maga hihetetlenül impozáns. Az egyetem két főépületből áll,mégpedig azért, hogy a királyi rezidenciából is rálátás nyíljon a Temzére...

Azt hiszem kijelenthetem, hogy egy tökéletes délutánt hagytunk magunk mögött, amikor ismét felszálltunk a hajóra. Egy kis csajos csevegés, napsütés mi más kell még? Nekem aznapra ennyi tökéletesen elég volt.

ne is kérdezzétek, miért van nálam plüsskutya... :D



Nemzeti Tengerészeti Múzeum

ilyen kilátás mellett az igazi napozni ;) 
mert a hajós selfie menő...:D


háttérben az Obszervatórium


az egyetem épülete... szerintem gyönyörű 
ez elvileg egy vitorlás... hát nem tudom...:D 

enyhe photobomb a háttérben...:D

A Shard, London legmagasabb épülete

a képen látható házak különlegessége, hogy úgy építették meg őket, hogy mindegyik ház a Temzére néz, így magasabb áron adhatták el őket. Nem mondom, furfangos..:D


Tower

Tower bridge





London Eye




a mi kis csapatunk :)

Természetesen több cég is kínál utakat, ha jól emlékszem, mi a City Cruises nevű társaságot választottuk, és csak ajánlani tudom őket. A személyzet kedves, és árban is teljesen reálisak. Odafele és visszafele is volt egy-egy tagja személyzetnek, akik különböző történeteket meséltek nekünk a mellettünk elsikló épületekről, de mivel egyikük sem volt képzett idegenvezető (amit  mindig ki is hangsúlyoztak), ezért nem hallottuk kétszer ugyanazokat a betanult történeteket, hanem újdonságot is tudtak mondani.

(Tipp: Ha visszafele is hajókázni szeretnénk, vegyünk retour jegyet, ami egész nap érvényes, mert így sokkal olcsóbban jövünk ki)





Valaki esetleg már volt ilyen kis hajós kiruccanáson valahol, vagy ha nem, szeretne? Én szívesen megismételném ezt az élményt Pesten vagy esetleg Győrben, ha lenne ilyen.
Szép napot mindenkinek!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése