2013. július 25., csütörtök

Mit vigyünk magunkkal pár napra?

Pénteken Hollandiába repülök 4 napra, hogy meglátogassam a volt host családom és Rékát (akit ide kattintva megtaláltok). Utána pedig még egy napot Pesten töltök, mielőtt hazamennék. Már nagyon várom, de mielőtt odaröppenek, még túl kell esnem a pakolási procedúrán, ami sajnos soha nem úgy zajlik, mint a filmekben, hogy egy perc alatt bedobálok mindent, és voilá, kész.

ennyi, és semmi több :)


Szerintem én vagyok a világ egyik legborzalmasabb embere, ha pakolásról van szó, mert szeretek mindent elrakni, biztos ami biztos alapon. Persze az évek alatt sokat fejlődtem, és igyekszem reálisan gondolkodni, de azért még akadnak problémák...:D Mindig is csodáltam azokat az embereket, akik előre kitervelik, miket is visznek magukkal, melyik nap mit vesznek fel, aztán pikk-pakk beleraknak mindent a kis táskájukba, és bumm, pakolás letudva. Egyszer talán eljutok erre a pontra én is.
Tehát a technikáim lehet, hogy még fejlesztésre szorulnak, de azért megosztom veletek az én pakolási szisztémámat, hátha valakinek kapóra jön egy két tippem.:)

1. Minták:
Biztosan mindegyikünknek vannak otthon termékmintái, amik általában elfelejtve hevernek valamelyik fiók alján (vagy csak én gyűjtögetem őket szinte már mániákusan?- nyugtassatok meg légyszi). Na most jönnek ezek a dolgok kapóra. Minek cipeljek el egy egész flakon testápolót 3-4 napra, ha van otthon mondjuk 3-4 termékmintám? Legalább kipróbálom mit tudnak, és esetleg ha hazamegyek megveszem őket, valamint nem kallódnak otthon a fürdőszobában feleslegesen. Ezzel helyet spórolok a bőröndben is. Oké, oké egy testápoló nem telíti el a fél tárolóhelyem, de sok kicsi sokra megy. Most is jönnek velem TBS-s és egy Nivea testápoló minták.:)

2. Mini adagok:
Ennek a lényege ugyan az, mint az előző pontnak, csak kiterjesztem a tusfürdőre, samponra, balzsamra és parfümre/ testpermetre. Ha belegondolunk, egy rövid kiruccanás alatt, ezekből nem használunk túl sokat, akkor pedig minek cipeljük el a teljes méretű termékeket? Ma már rengeteg helyen lehet olyan csomagokat kapni, amiben pici flakonok és tégelyek vannak, direkt utazáshoz kitalálva, amiket feltölthetünk. Én az enyémet kint vettem Németországban egy DM-ben, és kb. 2 euró volt, ami nem pénz érte szerintem. 3 flakon és 3 tégely volt benne, így nyugodtan vihetem magammal mondjuk a tusfürdőmet és az arckrémemet is. Én fel szoktam címkézni a kis üvegeket, hogy ne keverjem össze a tartalmukat, de egyébként ennyi. Újabb felszabadult hely a bőröndben, yeeeees. (Ha valakinek szimpatikusabb, vehet kis méretű termékeket is, ezekből is nagy a kínálat)

minden szépen felcímkézve, hogy tudjam miben mi van

az egész kis pakk

3. Gondolkodjunk:
Ez az, ami nekem is nehezen megy a nagy pakolás hevében, de érdemes mindig átgondolni, mi is kerül a csomagunkba. Lehet, hogy csábít minket a szekrény, és az összes nadrágunk azért kiáltozik, hogy vigyük el magunkkal, de valahol meg kell húzni egy vonalat. Biztos hogy 3 farmer kell a nyár közepén? Oké egy legyen nálunk, hátha az idő hidegebbre vált, de ennyi elég is, a másik kettő már teljesen felesleges. Pulcsiból is elég egy darab bőven, lehetőleg azért egy olyan darab, ami a többi ruhánkkal is összeillik. A másik tipp, hogy ha mondjuk csak 3 napra megyünk, akkor nem kell magunkkal cipelni 10 felsőt. Persze ez logikusnak tűnik, de mi csajok azért hajlamosak vagyunk túlzásba esni.:D Legyen mondjuk eggyel több, ne adj isten kettővel, de ennyi elég is.

4. Kommunikáció:
Persze a telefonunk töltőjét ne hagyjuk otthon, de a laptop szerintem nyugodtan pihenhet a szobánkban pár napig. Pihenni megyünk, a nyaralás lényege pedig nem az, hogy a képernyő előtt görnyedjünk. Eddig én is cipeltem magammal mindenhova a kis drágám, de mivel most csak 5 napra megyek el, ezért úgy döntöttem, hogy addig kibírjuk egymás nélkül is. Amúgy is csak nehezebb lesz tőle a bőröndöm, a reptéren mindig ki kell pakolni és több lenne vele a macera, mint amennyit használnám.

5. Felesleges kis mütyürök:
A felesleges kacatok elcipelését is profi szinten űztem nagyon sokáig, de talán már kezdek kigyógyulni. Ugyanúgy, ahogy 3 napra elcipeltem az egész szekrényem, képes voltam rengetek kis emléket magammal cipelni, mert ugyebár soha nem térek haza...ja de, mindegy jó lesz valami otthoni. Ezenfelül volt nálam mindig vagy 6 magazin, 3 rejtvényfejtő újság és 2 könyv, csak hogy ne unatkozzak, ha éppen nem megyünk semerre vagy rossz az idő. Na ez az ami teljesen felesleges. 1 könyv teljesen elég és mondjuk egy rejtvény újság, a kezemet teszem rá, hogy még arra az egyre sem lesz teljesen idő. Ha mégis, akkor eljöhettek, és megcsapkodhattok.:D Az egyetlen dolog, amit mindig magammal viszek, az a plüsskutyusom, ami kisbaba koromban a legelső játékom volt. (Most őt sem viszem, nem akarom, hogy eldeformálódjon a tömött bőröndben, de csak kibírom ezt a pár napot...:D)

kicsit már megviselt szegény, de ő az én örök útitársam...:D 

6. Smink és egyéb szépészeti eszközök:
Ez az újabb sarkalatos pont nálam. Én tipikusan az vagyok, aki szereti a saját hajszárítóját használni, még ha az nem is sokban különbözik a többitől... Na erről igyekszem leszokni, felesleges mindig magammal cipelni. És piperecuccokból is válogatni kell, mert minek vigyek magammal 6 szempillaspirált, amikor 1-2 is megteszi?? Hajlakkból is elég a travel size és alapozóból sem kell az egész arzenált elcipelni, válasszunk ki egyet, mondjuk a kedvencünket, és csak azt vigyük magunkkal.

7. Ruha:
Én itt most arra szeretnék kitérni, hogy mit viseljünk utazás közben. Hogy mi kerül a bőröndbe az úgyis személy és évszakfüggő. Ha csak rövid ideig repülök is, én akkor is szeretek kényelmes göncökbe bújni, minek feszengjek valami szűk cuccban? Bár a repülőút csak 2 óra, utána még 1,5-2 órát vonatozok, így nálam a kényelem a fő szempont. Leggings egy hosszabb pólóval, balerinacipő és egy vékony kis kardigán, egyrészt, mert kora reggel indul a gépem, másrészt pedig mert Hollandiában sosem lehet tudni...:D
fő a kényelem ;)

Ami még mindig a bőröndbe (vagy a táskámba) kerül az a gyógyszer, valamint a személyes papírok, ezeket mindig duplán ellenőrzöm.
Valamint mindig figyeljünk a súlykorlátokra,tanuljatok az én hibámból! Tavaly Hollandiából hazafele 7 (azaz hét!!! atyaég...) kilóval nehezebb volt a csomagom, ezért ott szenvedtem, hogy mit is dobjak ki (ugyanis nem akartam ezért plusz 50 eurót fizetni). Még az ellenségemnek sem kívánom azt az élményt, komolyan..:D Tehát tényleg mérjétek le, hogy belefértek-e a megadott értékek közé.

kész :) természetesen a játék és a pálinka ajándékba lesznek ;)

Remélem valamilyen szinten sikerült segítenem, és könnyebb lesz egy picit a pakolás, ha még nyaralás előtt álltok. Én a saját tippjeim ellenére is hajlamos vagyok sokat pakolni, ilyenkor pedig a bőrönd tetejére ülve igyekszek bepasszírozni minden szükségesnek vélt dolgot. Vicces látvány lehetek...
Nektek esetleg van valami örök érvényű tippetek, ami segít nyaralás előtt?
Szép napot és csodálatos nyarat mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése